1. Słownik
Przez pojęcia użyte w niniejszym regulaminie rozumie się:
- Klub – klub GraFit Akademia Sportu.
- Dane rejestrowe firmy: F.P.H.U. GLOBUD Jargas Janusz; adres siedziby: ul. Marii Dąbrowskiej 11, 33-100 Tarnów; NIP: 873-29-47-418; REGON: 120926285.
- Członek – osoba, która zawarła umowę o korzystanie z usług klubem GraFit akademia sportu, wykupiła karnet i legitymuje się kartą klubową GraFit Akademia Sportu.
- Karta – karta klubowa GraFit akademia sportu wydawana członkom, potwierdzająca przynależność do Klubu.
- Klient – członek klubu oraz osoba korzystająca z jednorazowego zaproszenia lub jednorazowej wejściówki uprawniających do korzystania z usług Klubu; osoba pełnoletnia lub powyżej 16 roku życia posiadająca zgodę rodzica lub opiekuna prawnego oraz jego oświadczenie o wzięciu pełnej odpowiedzialności za dziecko.
- Umowa – Umowa o korzystanie z usług klubu GraFit akademia sportu.
- Osoby uprawnione do działania w imieniu Klubu – Właściciel, Menager Klubu.
- Właściciel – Janusz Jargas – adres do korespondencji: ul. M. Dąbrowskiej 13, 33-100 Tarnów.
- Personel Klubu – manager, instruktorzy, trenerzy, recepcjoniści.
- Zajęcia zorganizowane – zajęcia fitness prowadzone przez instruktora w grupach limitowanych co do liczby uczestników, prowadzone zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem, do udziału w których wymagane jest wcześniejsze zapisanie się.
- Strona internetowa – www.grafit.tarnow.pl.
2. Zakres usług
- Klub GraFit Akademia Sportu świadczy usługi rekreacyjno-sportowe takie jak: siłownia, zajęcia fitness, squash itp. znajdujące się w ofercie przedstawionej na stronie internetowej klubu.
- Oferta Klubu dostępna jest również w placówce Klubu, a na żądanie Klienta jest ona przedstawiana ustnie przez personel Klubu.
- Klient ma prawo do korzystania z usług Klubu na podstawie zawartej Umowy w zakresie wynikającym z zakupionego karnetu lub w razie wejścia jednorazowego w zakresie wynikającym z uiszczonej opłaty.
- Sprzęt używany w Klubie GraFit Akademia Sportu jest sprzętem spełniającym wszelkie wymogi dla tego typu urządzeń, a instruktorzy i trenerzy posiadają wiedzę, doświadczenie i wykształcenie niezbędne dla prawidłowego i bezpiecznego prowadzenia zajęć i treningów.
- Klub prowadzi akcje promocyjne skierowane do swoich Członków oraz osób nie będących członkami, których warunki każdorazowo określają ogłoszenia umieszczane w placówce Klubu i na stronie internetowej.
3. Członkostwo w Klubie
- Członkiem Klubu może być osoba która ukończyła 16 lat, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
- Osoby małoletnie, które nie ukończyły 16 lat mogą zostać członkiem Klubu za pisemną zgodą swoich prawnych opiekunów. Osoby te mogą przebywać na terenie Klubu wyłącznie pod opieką pełnoletnich opiekunów.
- Podstawą przynależności do Klubu jest umowa zawierana na czas określony – co najmniej jednego miesiąca.
- Pierwszym dniem obowiązywania umowy jest dzień jej zawarcia.
- Umowa przedłuża się na dalszy czas oznaczony, co najmniej 1 miesiąca, w razie zgłoszenia przez Członka woli dalszego trwania umowy przed jej wygaśnięciem oraz wykupu odpowiedniego karnetu.
- Potwierdzeniem przedłużenia umowy jest stosowny zapis na karcie klubowej oraz w systemie prowadzonym przez Klub. Po przedłużeniu umowy Członek ma prawo korzystać z oferty Klubu w zakresie wynikającym z zakupionego karnetu.
- W okresie zawieszenia umowy Członek Klubu nie może korzystać z usług Klubu na podstawie zawartej umowy, a okres umowy przedłuża się o okres zawieszenia.
- Członek Klubu może dokonać zawieszenia umowy jedynie osobiście w siedzibach Kluby lub telefonicznie.
- Dokumentem potwierdzającym przynależność do Klubu jest karta klubowa, wydawana Członkowi w dniu podpisania Umowy. Wydanie karty jest odpłatne. Kwota, jaką Członek zobowiązany jest uiścić za wydanie karty wynosi 49 zł. Opłata ta jest bezzwrotna.
- Karta jest ważna przez okres obowiązywania Umowy.
- Karta jest kartą imienną i uprawnia do korzystania z usług Klubu wyłącznie przez osobę wymienioną w Karcie jako właściciel. Karta jest ważna z dowodem tożsamości zawierającym zdjęcie.
- Uprawnienia wynikające z umowy mają charakter osobisty i nie mogą być przenoszone na inne osoby bez pisemnej zgody Klubu.
- Klient, podpisując umowę, wyraża zgodę na wykonanie zdjęcia jego osoby (twarzy), które zostanie umieszczone w systemie komputerowym Klubu i będzie służyło wyłącznie do weryfikowania jego tożsamości w celu wykonania umowy.
- Członkowie Klubu są zobowiązani do okazywania Karty za każdym razem kiedy wchodzą do Klubu.
- Obsługa Klubu ma prawo zweryfikować dane Klienta wskazane na karcie członkowskiej na podstawie okazania dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość. W przypadku braku dokumentu potwierdzającego tożsamość obsługa ma prawo odmówić wstępu na teren klubu.
- Jeżeli Członek Klubu nie posiada ważnej Karty, aby skorzystać z usług Klubu zobowiązany jest uiścić opłatę jak za jednorazowe wejście.
- Jeżeli Klient nie posiada przy sobie Karty, a personel Klubu nie ma możliwości zweryfikowania faktu członkostwa na podstawie innych danych, personel Klubu ma prawo odmówić wstępu do Klubu, chyba że Klient uiści opłatę za jednorazowe wejście.
- Klub akceptuje Karty Benefit Systems, FitProfit, Medicover Sport, PZU Sport i inne tego typu wyłącznie w razie podjęcia współpracy Klubu z firmami oferującymi te karty i na zasadach wynikających z tych Umów.
- Fakt utraty, zniszczenia lub uszkodzenia karty klubowej powinien być niezwłocznie zgłoszony pracownikom Klubu. Wydanie nowej karty następuje po uiszczeniu opłaty związanej z kosztami jej sporządzenia w wysokości 49 zł. Opłata ta jest bezzwrotna.
4. Zasady korzystania z Klubu
- Z usług Klubu mogą korzystać Członkowie oraz Klienci na podstawie zawartej Umowie w zakresie wynikającym z zakupionego karnetu lub uiszczonej opłaty jednorazowej.
- Placówka Klubu jest otwarta we wszystkie dni w roku kalendarzowym, w następujących godzinach: w soboty: 8:00-20:00, niedziele: 8:00-15:00, w pozostałe dni: 7:00-22.00 (ul. Marii Dąbrowskiej 13) i 6:00-22:00 (ul. Piłsudskiego 28B).
- Klub jest zamknięty w dni ustawowo wolne od pracy. Właściciel może podjąć decyzję o otwarciu Klubu w te dni, informacje te umieszczone zostaną w placówce Klubu i na stronie internetowej.
- Klub może być zamknięty na czas konieczny do przeprowadzenia niezbędnych remontów lub zabiegów sanitarnych, a także na podstawie decyzji stosownych władz, z powodu siły wyższej oraz w innych uzasadnionych przypadkach.
- W sytuacji, gdy zamknięcie Klubu jest zaplanowane, Klienci zostaną od tym fakcie powiadomieni z pięciodniowym wyprzedzeniem poprzez umieszczenie stosownej informacji w placówce Klubu w miejscu ogólnodostępnym oraz na stronie internetowej. W przypadku niezaplanowanego zamknięcia Klubu Klienci zostaną poinformowani niezwłocznie w sposób wskazany w zdaniu poprzednim.
- Z pomieszczeń i urządzeń Klubu Klient powinien korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem, z uwzględnieniem zasad określonych w niniejszym regulaminie, jak również wynikających ze stosownych instrukcji bądź informacji znajdujących się w Klubie lub podawanych ustnie przez personel Klubu.
- Klient ma obowiązek wykonywać ćwiczenia na poszczególnych urządzeniach w sposób zgodny z przeznaczeniem sprzętu, z instrukcjami zawartymi na sprzęcie, dostosowując rodzaj i intensywność ćwiczeń do swoich możliwości i stanu zdrowia.
- Przy korzystaniu ze sprzętu do ćwiczeń Klient ma obowiązek stosować się do wskazówek i instrukcji personelu Klubu.
- W razie pogorszenia samopoczucia w trakcie zajęć Klient ma obowiązek zaprzestać wykonywania ćwiczeń i zgłosić ten fakt instruktorowi, trenerowi lub pozostałemu personelowi Klubu.
- Członkowie mają prawo do korzystania z usług Klubu w zakresie wynikającym z zakupionych karnetów.
- Karnet uprawnia do korzystania ze wszystkich usług oferowanych przez Klub, zgodnie z aktualną ofertą Klubu zamieszczoną na stronie internetowej oraz dostępną u pracowników Klubu przez okres, na jaki został zakupiony.
- Klienci nie będący członkami mogą korzystać z usług Klubu po uiszczeniu jednorazowej opłaty pod warunkiem, że Klub dysponuje wolnymi miejscami na zajęciach zorganizowanych lub odpowiednimi warunkami do zajęć indywidualnych na siłowni.
- Klient zgłasza zamiar uczestnictwa w zorganizowanych zajęciach fitness poprzez zapisanie się na nie w recepcji Klubu osobiście, w drodze telefonicznej lub poprzez internet.
- Harmonogram zajęć zorganizowanych udostępniany jest na bieżąco na stronie internetowej oraz dostępny jest w recepcji Klubu.
- Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc w grupach na zajęciach zorganizowanych o prawie do udziału w danych zajęciach decyduje kolejność zgłoszeń.
- Klient ma obowiązek poinformować Klub o rezygnacji z udziału w zorganizowanych zajęciach z co najmniej sześciogodzinnym wyprzedzeniem.
- Klub zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć zorganizowanych jeżeli liczba zainteresowanych nie będzie przekraczać czterech osób.
- Na zajęcia zorganizowanych Klient jest zobowiązany przychodzić do Klubu z wyprzedzeniem w celu odpowiedniego przygotowania się do zajęć.
- Wejście na salę ćwiczeń po rozpoczęciu zajęć jest dopuszczalne wyłącznie za zgodą instruktora prowadzącego zajęcia.
- Opuszczenie sali ćwiczeń przed zakończeniem zajęć wymaga poinformowania instruktora prowadzącego zajęcia.
- Członkowie Klubu zobowiązani są do posiadania odpowiedniego ubioru, w tym obuwia sportowego zamiennego oraz ręcznika.
- Ze względów bezpieczeństwa Klient, który narusza zasady ubioru, w szczególności znajduje się na terenie Klubu w nieodpowiednim obuwiu lub bez ręcznika, może zostać poproszony przez personel o opuszczenie placówki Klubu.
- W pomieszczeniach placówek Klubu obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu, palenia e-papierosów, posiadania i spożywania alkoholu, posiadania i zażywania środków odurzających i narkotyków, przychodzenia w stanie nietrzeźwości, w stanie odurzenia lub pod wpływem narkotyków oraz przynoszenia niebezpiecznych narzędzi i przedmiotów.
- Zabrania się stosowania magnezji w proszku.
- Zabrania się rejestrowania obrazu i dźwięku na terenie placówek Klubu bez zgody Właściciela Klubu.
- Zabrania się wprowadzać zwierząt na teren placówki Klubu.
- Członkowie Klubu są zobowiązani do zachowania spokoju i porządku w placówce Klubu oraz umożliwienia innym Klientom swobodnego korzystania z usług Klubu.
- Ze względu na dbałość o bezpieczeństwo wszystkich osób korzystających z usług Klubu oraz świadczących w Klubie usług osoby naruszające zasady porządku oraz postanowienia niniejszego regulaminu określające zasady korzystania z usług Klubu, w szczególności osoby, które znajdują się na terenie placówki Klubu w ubiorze lub obuwiu nieodpowiednim, osoby pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, osoby posiadające lub posługujące się narzędziami niebezpiecznymi będą proszone o opuszczenie placówki Klubu.
- Osoby świadczące usługi z zakresu treningu personalnego (tak w zakresie działalności gospodarczej, jak i osoby działalności takiej nie prowadzące) mogą je wykonywać w Klubie wyłącznie na podstawie odrębnej umowy zawartej z Właścicielem.
- Właściciel ma prawo do odmowy zawarcia umowy z osobą świadczącą takie usługi.
- W razie stwierdzenia, iż osoba świadcząca usługi z zakresu treningu personalnego wykonuje je bez posiadania stosownej umowy musi ona zaprzestać wykonywania tych czynności, opuścić teren Klubu i jest zobowiązana do naprawienia szkody poniesionej przez Właściciela z tego tytułu.
- Klub zastrzega sobie prawo do wykorzystania wyłącznie w celach marketingowych zdjęć wykonanych na terenie klubu w godzinach jego pracy oraz podczas imprez zewnętrznych organizowanych przez Klub wraz z wykorzystaniem wizerunku Klienta. W razie wykorzystania wizerunku Klienta, które będzie w jakikolwiek sposób naruszało jego prywatność zostanie przez Klienta zgłoszone kierownictwu Klubu, Klub zobowiązuje się do wycofania zdjęcia lub reklamy w najbliższym możliwym terminie. Wszelkie materiały drukowane z wykorzystaniem zdjęć klubu mają zawsze charakter informacyjny i służą tylko i wyłącznie w celach informacyjnych.
- Wykorzystywanie przez osoby trzecie materiałów reklamowych oraz zdjęć obiektu jest zabronione.
5. Zasady korzystania ze squasha
- Korty do squasha wynajmowane są na 55 minut, co oznacza możliwość korzystania z niego przez 55 minut, liczone od pełnej godziny zegarowej.
- Dozwolone jest przedłużenie gry maksymalnie do 10 min tylko i wyłącznie w przypadku wolnego kortu. Przedłużenie określonego czasu traktowane jest jako wynajęcie kortu na kolejną godzinę i opłacenie go zgodnie z obowiązującym cennikiem.
- Podstawą do korzystania z kortów jest opłacenie rezerwacji przed wejściem na kort. Opłaty za rezerwację dokonać w recepcji Klubu, najpóźniej 7 dni od dokonania rezerwacji niezależnie od wybranego terminu. W przypadku nie uiszczenia opłaty, rezerwacje zostaną automatycznie anulowane.
- Z kortów do squasha mogą korzystać wyłącznie Klienci zaopatrzeni w zamienne obuwie sportowe do sportów halowych charakteryzujące się kauczukową podeszwą, nie pozostawiające śladów. W wypadku nieposiadania odpowiedniego obuwia pracownicy Klubu mają prawo odmowy wejścia, co jest jednoznaczne z uiszczeniem opłaty za zarezerwowany lub wcześniej wykupiony kort.
- Rezerwacji kortu do squasha dokonać można lub bezpośrednio w recepcji, telefonicznie, bądź za pośrednictwem Internetu.
- Anulowanie rezerwacji jest możliwe wyłącznie na pełne 24h przed terminem rezerwacji, po przez recepcję w Klubie lub za pośrednictwem strony internetowej Klubu . W terminie krótszym niż 24h anulowanie nie będzie możliwe.
- Nieterminowe anulowanie rezerwacji kortu zobowiązuje Klienta do uregulowania pełnej opłaty za jego wynajem.
- Opłacone rezerwacje upoważniające do korzystania z kortów wystawiane są imiennie i nie mogą być wykorzystywane przez inne osoby.
- Korzystanie z kortów możliwe jest po uprzednim zapoznaniu się z zasadami gry wskazanymi przez instruktora lub innego pracownika Klubu.
- W Klubie istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu sportowego: rakiet, piłeczek i okularów.
- Przed rozpoczęciem gry zalecane jest wykonanie rozgrzewki.
- Ze względów bezpieczeństwa wskazana jest gra w okularach ochronnych.
- Klub nie ponosi odpowiedzialności za kontuzje i urazy powstałe w wyniku gry, jak również nie przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
6. Zasady korzystania z szatni
- Klient zobowiązany jest do pozostawienia swoich rzeczy w przeznaczonym do tego celu pomieszczeniu – szatni, w której znajdują się szafki zamykane na kłódkę.
- Klient ma obowiązek posiadania swojej kłódki.
- Klient zobowiązany jest do zachowania należytej staranności w zakresie zamykania szafki po umieszczeniu tam swoich rzeczy. W przypadku nieprawidłowego działania szafki (np. przy awarii zamka) Klient ma obowiązek niezwłocznie poinformować personel Klubu.
- Po skorzystaniu z usług Klubu Klient ma obowiązek opróżnienia szafki ze wszystkich należących do niego rzeczy.
- Po skończonym treningu Klient ma obowiązek zostawić otwartą szafkę, niezabezpieczoną kłódką.
- Obsługa Klubu ma prawo rozciąć kłódki, które pozostaną w szatni po zamknięciu obiektu.
7. Cennik
- Cennik usług świadczonych Klubie dostępny jest w recepcji oraz na stronie internetowej Klubu.
- Członek ma obowiązek uiszczenia opłaty z tytułu zawartej umowy z góry za okres, na jaki umowa została zawarta w wysokości odpowiadającej cenie wykupionego karnetu.
- Osoba nie będąca członkiem, chcąca skorzystać z usług Klubu bez zawierania umowy członkostwa ma obowiązek uiścić należną opłatę z góry.
- Wykupiony okres członkostwa nie podlega zwrotom gotówkowym, nie ma również możliwości przekazania go na konto innej osoby.
- Opłaty uiszcza się w recepcji Klubu w formie gotówki lub płatności kartą. Możliwe jest także opłacenie karnetu za pośrednictwem serwisu „Przelewy24”
- W przypadku zakupu karnetu przez firmę istnieje możliwość dokonania opłaty za pomocą przelewu na rachunek bankowy.
8. Rozwiązanie umowy i kwestie reklamacji
- Umowa podlega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym na mocy oświadczenia Właściciela lub osoby przez niego upoważnionej jeżeli Członek mimo jednokrotnego pisemnego upomnienia nadal rażąco lub uporczywie narusza zasady porządku w Klubie lub postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Umowa podlega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym na mocy oświadczenia Członka w przypadku naruszania przez Klub w sposób rażący lub uporczywy postanowień niniejszego Regulaminu.
- Konsumentowi w rozumieniu Ustawy z dnia 30 maja 2014 r.o prawach konsumenta przysługuję prawo do reklamacji, jeśli usługa nie jest zgodna z opisem, lub konsument ma wątpliwości co do jakości wykonywanej usługi. Reklamacja zostanie rozpatrzona w możliwie najkrótszym czasie, nie dalej niż 14 dni. Jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona na rzecz konsumenta środki zostaną zwrócone w ciągu 14 dni od rozpatrzenia reklamacji.
- Odstąpienie od umowy przysługuje konsumentowi w ciągu 14 dni od dnia złożenia zamówienia, jednak nie dłużej niż do dokonania płatności. Jeśli konsument dokonał płatności nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy.
9. Zmiany w regulaminie
- Wszelkie zmiany niniejszego regulaminu wymagają formy pisemnej oraz podania do wiadomości Klientów poprzez umieszczenie informacji o wprowadzeniu zmian na stronie internetowej, jak również w ogólnodostępnym miejscu w placówce Klubu.
- W razie zmiany regulaminu Członek ma prawo rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia poprzez złożenie na piśmie stosownego oświadczenia z podaniem jako przyczyny rozwiązania umowy faktu zmiany regulaminu.
- Termin na złożenie oświadczenia o rozwiązaniu umowy wynosi 14 dni od chwili umieszczenia informacji o zmianie regulaminu. Po bezskutecznym upływie terminu domniemywa się, że Członek akceptuje wprowadzone zmiany regulaminu.
10. Postanowienia końcowe
- Regulamin stanowi integralny załącznik do Umowy o korzystanie z usług Klubu.
- Dane osobowe przekazane w związku z zawarciem i wykonywaniem umowy będą przetwarzane przez GraFit akademię sportu wyłącznie dla celów wykonania umowy zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
- W celu zapewnienia najwyższej jakości usług oraz bezpieczeństwa placówka Klubu może być monitorowana. Nagrania z monitoringu mogą zostać wykorzystane wyłącznie w celu związanym z bezpieczeństwem i ochroną osób i mienia Klubu.
- Wszelkie uwagi co do pracy Klubu i jego personelu, reklamacje co do jakości świadczonych usług oraz inne skargi i wnioski mogą być zgłaszane przez Klientów w drodze pisemnej i doręczane bądź przez pozostawienie pisma na recepcji w Klubu, bądź za pośrednictwem poczty lub drogą mailową.
- Na żądanie członka Klubu faktury wystawiane są do 7 dni od daty uiszczenia opłaty za karnet lub jednorazowe wejście lub od dnia wykonania usługi, na podstawie okazanego paragonu.
W zakresie nieuregulowanym w regulaminie odpowiednie zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 18.01.2014r.